Thursday, March 31st, 2005
31
MAR
GTA3 on PSP?

GTAGaming.com - General News | @ 11:47 PM CST | By Zidane
We've recieved an anonymous e-mail containing the following contents...



...and a video - mirror has been uploaded, here.


No idea.

Edit: Yes, yes, April fools is over, I know.
Viewer Comments
rappo
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Wow, just... wow.
03-31-2005 11:52 PM
Zachnorn
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Almost got me.
04-01-2005 12:05 AM
Valikai
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Wouldn't the disk be alot smaller for PSP??
04-01-2005 12:36 AM
Bfett21
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
haha nice
04-01-2005 12:45 AM
easy-e
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
lol thats fake but almost got me
04-01-2005 01:16 AM
Piggus
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Oh. My. God.

There is a way to fake that though. All you have to do is make video and convert it to 16:9 and MPEG4. Put on the PSP, and while it's playing, hit the "hold" button so you can use the other buttons.

[ post edited 04-01-2005 02:05 AM by Piggus ]
04-01-2005 01:54 AM
Alpha-Raptor
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
nice fake i need to get a psp gta 3
04-01-2005 02:19 AM
DanKill
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Good one:)) 01.04.2005
04-01-2005 02:38 AM
timbob
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
nice one :D
04-01-2005 02:58 AM
Leeham
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Or it cold of been careful editing with some expensive software such as sony vegas.
04-01-2005 03:16 AM
zPuP
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Kinda scared me there for a min.
04-01-2005 03:37 AM
broken4
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
hmmm....didn't you recive an 'anonymous e-mail' this time last year with a 'San Andreas' trailer in it?

[ post edited 04-01-2005 04:04 AM by broken4 ]
04-01-2005 04:01 AM
GTA Mike
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
april fools ?

[ post edited 04-02-2005 03:37 AM by GTA Mike ]
04-01-2005 04:08 AM
broken4
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
What I'm saying is that this is probably an April fools joke lol
04-01-2005 04:26 AM
Halljam
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Yeah probably a April Fools joke... still a pretty nice fake
04-01-2005 04:43 AM
Doughboy
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
the pic is fake almost certain but the video nearly fooled me plus all you gotta do is watch his fingers they dont correspond with whats going on in da game:)
04-01-2005 05:01 AM
Smoke
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Trust me, it is a April fools joke.
04-01-2005 05:09 AM
samerali2
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
It is just not real...
04-01-2005 05:43 AM
PhatPhil88
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
it is a fake cos some guy made is as fan art
it is on neils gtapsp site

check the fan art page : http://www.gtapsp.com/index.php?page=fanart
04-01-2005 06:01 AM
Smoke
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
You might want to check out http://www.gtasanandreas.net's April 1st joke!!
04-01-2005 06:16 AM
OkComputer
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
April Fools mofo
04-01-2005 06:18 AM
panos_G7
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
speaking for jokes check http://www.mtavc.com
04-01-2005 06:24 AM
G.T.A GUNNA
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
April fools probably. You can get some good programs out there which can do that.Almost got me
04-01-2005 06:53 AM
Jay Squirrel
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I would laugh so hard if it was real. Shame it aint, zida.. i mean Mr.Annonomus sent me it through aim.
04-01-2005 07:14 AM
kin
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
hahaha... It's impossible! But he nearly fooled me!
04-01-2005 07:19 AM
Jay Squirrel
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Its actually not impossible.
04-01-2005 07:20 AM
Ritchie
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
lol, nice one guys
04-01-2005 07:49 AM
ReDeemer
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Its in Saint Marks...
04-02-2005 07:36 AM
HBK
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
wtf ???
04-02-2005 07:36 AM
sanandreashalo
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
that is really stupid considering its a brand new GTA game, it wont be called GTA 3, so thats a dead fake giveaway right there. you think Rockstar would take the time to make new artwork for their new games, and not use the same artwork from GTA 3 greatest hits on ps2 LOL
04-02-2005 01:42 PM
fastlane912
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
That is fake but u can hook up a video feed from a computer to display on the PSP if u had the right equipment....it looks real!!!!!
04-02-2005 04:05 PM
Street Thug
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I think it look weird
04-02-2005 04:14 PM
dandaman
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
it would be cool if it wasn't fake lol
04-02-2005 05:05 PM
kin
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
If there is a wizzkid around who claimed to developed an emulator... for psp lol
04-02-2005 05:56 PM
ThaMaFackinD.R.E.
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
omg thats so dum it got me and then i read uer guys comments and yea it is a FAKE
04-02-2005 06:33 PM
Vincent Pale
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
would anyone here play GTA3 again on PSP?? i might, but probably not the whole way through. if it had the MP3 caomptabiltiy that would rock.
04-02-2005 06:33 PM
pbboyo
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
damn, that got me! i just now realized that's BS.
04-02-2005 11:13 PM
TONY_ak47
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I think they just recorded themselfs playing GTA3 and then played it back on the PSP, thats it.
04-02-2005 11:56 PM
Asad Lion
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
He is making us Fool......and some did become the FOOOLSSS.
04-03-2005 12:31 AM
specter
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
omg I cant wait to hit that up on the psp.


yay I got unbanned


naw april fools
04-03-2005 01:43 AM
SimonS
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Welcome back spec
04-03-2005 03:08 AM
Westy
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Might Not Be A Fake lol.
The graphics aren't as sharp as a PS2 and it is hard to see -
it could be real - and is the closest thing we have to the game being real so chill out! Rock oN gta on PSP!

Westy
04-03-2005 03:16 PM
Street Thug
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
when is edison going 2 come out with a new cheat
04-03-2005 04:01 PM
Zachnorn
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
When he cracks another cheat.
04-03-2005 05:15 PM
Anonymous
Unregistered

Registered: N/A
Posts: 0
bugger its not becouse the psp is coming out in nz in a month time
04-03-2005 08:12 PM
Olin
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Hey Westy, I made the video a long time ago from the Xbox version. It was put up on the site and was the only ones that fit the PSP's aspect ratio, so Zidane chose one. The video was darkened so you couldn't make it out, of course.

I can't believe people didn't read "Edit: Yes, yes, April fools is over, I know." :P
04-03-2005 09:17 PM
Westy
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Lol (Westy)
04-04-2005 02:23 AM
Squeak
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
its looks cool

i near fell for it its
a good

april fools day joke
04-04-2005 03:54 AM
Don
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
hah, I didn't fell for it..

*walks away.. *
04-04-2005 04:27 AM
fastlane912
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
*Saint Marks in GTA3 behind the building where u can pick up health and AK47*

^^ LOCATION of the fake PSP video
04-04-2005 03:04 PM
Johnny C
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
april fools day hurts :(
04-05-2005 12:06 AM
AdoptedThug
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
almost got me, until i watched it the second time...
04-05-2005 03:19 AM
kylea
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
GTA3, why not the vc, huh?
04-05-2005 01:11 PM
Ace_Roller
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I dont think that they would launch GTA 3 for PSP, i mean, why not do it with another GTA game? The video got me though. honestly nice work on it.
04-05-2005 04:11 PM
Gtaobsessed
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Damn, man you had me posting that on the forums site i am a staff member to. I was like oooo New news!!! but eh no hhahaha
04-05-2005 11:05 PM
Sonny
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
yeh that was pretty cool. looks real.

i saw the image ages ago tho... at least a few months.
04-06-2005 04:20 AM
Squeak
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
wen is edinsoncarter gonna giv us more cheats i've been waiting for over two weeks now :(
04-06-2005 06:10 AM
ReDeemer
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
fastlane912, I already said that.
04-06-2005 09:47 AM
Street Thug
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I wish i was a Moderator
04-06-2005 07:41 PM
fastlane912
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Sorry ReDeemer...i got excited when i knew where it was.... :p
04-06-2005 08:09 PM
Squeak
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I wish i was a Moderator
04-07-2005 04:51 AM
Juroki
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
dang this has been up for almost a week....is there anything new?

Juroki
"Wow"
04-07-2005 06:07 AM
Gupi22
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
shouldn't this be closed by now..

nice prank though
04-07-2005 09:55 AM
Street Thug
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
i do not know what this does
SQUARE, SQUARE, R2, LEFT, UP, SQUARE, R2, X, X, X It cannot be disabled, so it will continue
until you reload or start a new game.
04-07-2005 01:08 PM
SimonS
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
Mmmmmm....Organised commenting system
04-07-2005 07:08 PM
bearerofbadnews
edgeid Member

Registered: N/A
Posts: 0
I WANT NEW NEWS!!!!! (Does that make sense?)
04-07-2005 07:44 PM
 

Post Comment
Comments have been locked/disabled on this news post. 

Login to GTAGaming
Not a GTAGaming member yet?
Sign up now!

Username:
Password: 
Total Members: 182,505
6 Online, 1,053 Guests





Poll
Will you join the GTAGaming Crew and play GTA Online with us?

Yes, I am already in the GTAG crew. (35%)
Yes, I will join when GTA Online comes out. (27%)
No, I hate the GTAG crew. (18%)
Maybe, I have not fully decided. (12%)
No, I will play with a different crew. (8%)
Total Votes: 2,579
[ Hide | Poll Archive ]
Advertisement